پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
09 مهر 1402 - 17:19
حضور پرافتخار نهادهای امنیت ­ساز کشور

ضربه کاری به تروریست­ها

«25 شهریور روز سختی برای جمهوری اسلامی خواهد بود». این بخشی از صحبت های یکی از عناصر ضدانقلاب برای سالگرد فوت خانم امینی بود
کد خبر : 15192

پایگاه رهنما:

«25 شهریور روز سختی برای جمهوری اسلامی خواهد بود». این بخشی از صحبت های یکی از عناصر ضدانقلاب برای سالگرد فوت خانم امینی بود. تکاپوی آنان برنامه ریزی گسترده متناسب با جنگ ترکیبی در عرصه های متعدد چالشی برای کشور و ضربه به منافع ملی قلمداد می شود. پس از اغتشاشات سال گذشته و ناکامی دشمنان، توطئه‌ها و تلاش‌های بسیاری از سوی دشمن شکست خورده صورت گرفت تا از سویی این ناکامی به گونه‌ای جبران شود و از سوی دیگر دشمن شانس خود را برای ایجاد ناآرامی و آشوب و زدن ضربه ای سنگین به مردم و نظام برای چندمین بار امتحان کند. برهمین اساس دشمنان تلاش کردند تا با طراحی عملیات‌های گسترده تروریستی که از ضریب کشتار و خشونت بالایی برخوردار باشد سراسر کشور را با آشوب و درگیری ناامن کنند. اولین گام آنان در حرم مطهر امام­زاده شاهچراغ شیراز رقم خورد که داعش پیوست بازوی تروریستی اغتشاشات اخیر بود. دشمنان انقلاب اسلامی در اثنای برنامه­ریزی برای اعمال خشونت علیه جامعه ایرانی نسبت به هوشیاری و ذکاوت نهادهای امنیتی و انتظامی ناآگاه هستند. در آخرین موفقیت نهادهای امنیت ساز کشور شاهد ضربه جدی به کنشگران تروریست وابسته به سرویس های اطلاعات دشمن بودیم.

بازداشت یا معدوم کردن 196 تروریست تکفیری

از حادثه‌ اول تا دوم حرم مطهر شاهچراغ(ع) وزارت اطلاعات 27 مرداد سال جاری نیز در بیانیه‌ای از بازداشت یا معدوم کردن 196 تروریست تکفیری خبر داد و افزود: «تعهد نسبت به شناسایی و مجازات کلیه‌ عوامل دخیل در آن جنایت، همچون واقعه‌ سال گذشته، قطعی است کما اینکه در این چند روز نیز با همکاری تنگاتنگ وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، فرماندهی انتظامی و دستگاه قضایی کشور، تعدادی از عناصر مرتبط با جنایت، شناسایی و بازداشت شده‌اند. مِن‌جمله کلیدی‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی، مستقر در ایران و مرتبط مستقیم با مسئول عملیاتی داعش (در سوریه و افغانستان) به فضل الهی شناسایی و دستگیر شد.»

طراحی سناریوی کشته‌سازی برای قتل یک فرد توسط خواهر و برادران

اما از کشفیات بسیار قابل تأمل در این پرونده، طراحی «سناریوی کشته‌سازی» برای قتل برادر، توسط خواهر و دیگر برادران است! در خلال تحقیقات امنیتی ـ اطلاعاتی، مشخص شد که یکی از عناصر بازداشت شده، بدلیل اعتیاد شدید، مشکلات اخلاقی و اختلافات خانوادگی، مورد نفرت و غضب سایر اعضای خانواده قرار داشته و آن‌ها در صدد قتل وی بوده‌اند. از آنجا که این فرد سابقه‌ دو نوبت دستگیری به اتهام اوباش‌گری در پاییز سال گذشته داشته است، خواهر وی (دیگر متهم بازداشتی) با برآورد بودجه لازم در حال فراهم آوردن مقدماتی برای اجرای سناریوی کشتن او در سالگرد وقایع سال گذشته و انتساب قتل فرد معتاد به مأمورین حفظ نظم و امنیت و سپس، انجام تجلیل از وی تحت عنوان «یک مبارز قهرمان» بود!

ضربه کاری به تروریست­ها

مهرماه با خبر مهمی از وزارت اطلاعات آغاز شد؛ خبرخوب از رشادت سربازان گمنام امام زمان (عج) علیه نیروهای تروریست جریان استکباری. وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از خنثی سازی ۳۰ انفجار همزمان در تهران و بازداشت ۲۸ تروریست خبر داد. در متن اطلاعیه وزارت اطلاعات پیرامون دامنه و گستره عملیات ضدتروریستی بیان شده است که «جان برکفان بی نام و نشان ایران اسلامی در روزهای اخیر طی سلسله عملیات‌هایی همزمان در استان‌های تهران، البرز و آذربایجان غربی، چندین پایگاه و خانه‌ی تیمی تروریست‌ها را مورد حمله قرار داده و ۲۸ نفر از اعضای شبکه‌ی تروریستی مذکور را بازداشت کردند. این عناصر، وابسته به گروهک جنایت پیشه‌ی داعش بوده و تعدادی از آنها سابقه‌ی همراهی با تکفیری‌ها در سوریه یا حضور در افغانستان، پاکستان و اقلیم کردستانِ عراق را دارا می باشند.» از بخش های مهم این اطلاعیه مشابهت رفتارهای تروریست های داعشی با تیم­های ترور رژیم اشغالگر قدس بود که در این راستا بیان شده است که «به رغم داعشی بودن عوامل دستگیر شده، مدل طراحی این عملیات و الگوی رفتاری این تروریست‌ها، به مراتب فنی‌تر و پیچیده‌تر از الگوی معمول جریان‌های تکفیری بوده و انطباق معناداری با شیوه‌ها و سازوکارهای شناخته شده‌ی رژیم اشغالگر صهیونیستی را دارا هستند. اِعمال تخصصی‌ترین شیوه‌های تشکیلاتیِ منقطع و سلولی، استفاده از روش‌هایی برای فریب و مشغول‌سازی افسران اطلاعاتی خودی، تمرکز ارتباطات بر شبکه‌های اجتماعی بیگانه به ویژه واتساپ، استفاده از عناصر واسط و چندگانه در ارتباطات، بکارگیری جاعلان کاملاً حرفه‌ای برای تأمین مدارک مورد نیاز و ده‌ها مؤلفه‌ی دیگر از این قبیل، جملگی نشان از وجود منشأی فراتر از گروهک داعش در پشت صحنه‌ عوامل بازداشت شده دارند.» در ادامه این اطلاعیه تجهیزات اعضای این گروه های تروریستی بیان شده است که نمایانگر حضور حرفه ای آنان در کشورمان برای اعمال اقدامات خشونت آمیز است و در این راستا بیان شده است که «بخشی از ابزار و آلات جرم که در عملیات‌های اخیر کشف شده‌ عبارتند از: مقادیر معتنابهی مواد انفجاری و بمب‌های آماده و حجم فراوانی مواد پیش‌ساز بمب، یک بسته ۱۰۰ عددی چاشنی انفجاری و ابزار گوناگون الکترونیکی برای بمب‌های زمانی (تایمری)، ۱۷ قبضه سلاح کمری آمریکایی همراه با گلوله‌های مربوطه، دستگاه‌های متعدد ارتباطی هوشمند و ماهواره‌ای، البسه نظامی و جلیقه‌ی انتحاری، مودم های مورد استفاده در اقلیم کردستان عراق و مبالغی ارزهای خارجی.» در ادامه این اطلاعیه ضدتروریستی وزارت اطلاعات به فداکاری نیروهای گمنام این نهاد امنیت ساز اشاره شده است که «در هنگام عملیات علیه یکی از خانه های تیمی، از آنجا که تروریست‌ها قصد اجرای عملیات انتحاری داشتند که می‌توانست منجر به صدمه به ساکنین منازل همجوار شود، لذا با فداکاری و سرعت عملِ دلاور مردان گمنام، از اجرای عملیات انتحاری آنها پیشگیری شد؛ اما این اقدام، متأسفانه منجر به مجروحیت دو تن از سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف گردید.»

تروریسم علیه ایران عزیز

رفتارشناسی جریان استکباری نشانگر این است که سرویس های جاسوسی و اطلاعات برای برهم زدن امنیت روانی پایدار جامعه ایران، خواهان اقدامات تروریستی هستند تا از این طریق یکی از پازل های جنگ ترکیبی علیه انقلاب اسلامی را کامل کنند ولی کارشناسان سیاسی- امنیتی معتقدند که با وجود تکاپوی فراوان آنان عملیات های موفق آنان بسیار نادر بوده است و در تحلیل منصفانه نمایانگر شکست سخت استکبار جهانی محسوب می شود. از سوی دیگر برخی از کارشناسان امنیتی معتقدند که حمله‌های تروریستی و اغتشاشات؛ مکمل و تشدیدکننده یکدیگر و دولبه قیچی ذیل جنگ ترکیبی محسوب می شوند. موفقیت‌های گسترده سربازان گمنام امام زمان(عج) در مقابله با تروریست‌ها نشان می‌دهد، تکفیری‌ها از فضای اغتشاشات و ناامنی برای اقدامات تروریستی خود نهایت استفاده را داشته‌اند. حمله‌های تروریستی و اغتشاشات مکمل و تشدیدکننده یکدیگر و دو لبه قیچی ذیل جنگ ترکیبی هستند. اغتشاشات و پشتیبانی از آن است که زمینه عملیات‌های تروریستی را فراهم می‌کند و در شرایطی که آشوب‌افکنی نیست، تروریست‌ها هم مجال عرض‌اندام پیدا نکردند.

ارسال نظرات